ΠΑΡΓΑ
Δήμος Πάργας: Ενημέρωση για την χορήγηση των προνοιακών αναπηρικών παροχών.

Το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Πάργας θα ήθελε να ενημερώσει τους πολίτες ότι από την 1-1-2019 και εφεξής, οι αιτήσεις, για τη χορήγηση προνοιακών αναπηρικών παροχών σε χρήμα σε άτομα με αναπηρία, για παράταση χορήγησης των επιδομάτων στους δικαιούχους που λήγει η γνωμάτευση της υγειονομικής επιτροπής καθώς και του διατροφικού επιδόματος σε νεφροπαθείς και μεταμοσχευμένους υποβάλλονται, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων ή του ΟΠΕΚΑ.
Συνεπώς, από 1-1-2019 και εφεξής, τα άτομα με αναπηρία που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτηση για πρώτη φορά, για χορήγηση προνοιακής αναπηρικής παροχής ή για παράταση χορήγησης προνοιακής παροχής, καθώς και τα άτομα που επιθυμούν τη χορήγηση διατροφικού επιδόματος, θα πρέπει να παραπέμπονται στα Κέντρα Κοινότητας των Δήμων ή στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ, προκειμένου να υποβάλλουν αίτηση μέσω της ηλεκτρονικής διαδικασίας.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προσέλθουν στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Πάργας γνωρίζοντας τον ΑΜΚΑ τους και έχοντας μαζί τους:
- την αστυνομική τους ταυτότητα (ή διαβατήριο σε περίπτωση υπηκόου άλλου κράτους καθώς και τα αντίστοιχα προβλεπόμενα νομιμοποιητικά έγγραφα).
- ένα αντίγραφο τραπεζικού λογαριασμού στον οποίο ο αιτών είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος (ανεξαρτήτως σειράς) (αριθμός ΙΒΑΝ)
- Προηγούμενη γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής (ΚΕΠΑ) είτε βρίσκεται σε ισχύ είτε όχι.
- Εξουσιοδότησή σε περίπτωση αδυναμίας που Ο/Η αιτών / ούσα δεν μπορεί να προσέλθει στο Κέντρο Κοινότητας.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Αχιλλέας Δημάκος αποχαιρετά την προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας

Αγαπητοί μου Παργινοί,
Σήμερα κλείνει για μένα ένας σημαντικός κύκλος ζωής. Μια διαδρομή σχεδόν τριών
ετών στην προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας φτάνει στο τέλος της.
Δεν ανέλαβα αυτή τη θέση ως αξίωμα. Την ανέλαβα ως ευθύνη. Ως μια υποχρέωση
απέναντι στον τόπο που αγαπώ, στον τόπο που γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω
καθημερινά μαζί σας.
Η παρουσία μου στη θέση αυτή ήταν αποτέλεσμα της δικής σας εμπιστοσύνης. Εσείς
με τιμήσατε με την ψήφο σας και εσείς μου δώσατε τη δυνατότητα να υπηρετήσω την
Πάργα από μια θέση ευθύνης. Για αυτό, το πρώτο και μεγαλύτερο «ευχαριστώ» ανήκει
σε σας.
Τα χρόνια αυτά ζήσαμε δύσκολες αλλά και όμορφες στιγμές. Πήραμε αποφάσεις που
δεν ήταν πάντα εύκολες. Κάποιες φορές συμφωνήσαμε, κάποιες άλλες διαφωνήσαμε.
Όμως κάθε απόφαση που λάβαμε είχε έναν και μόνο στόχο: το καλό της Πάργας.
Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την εικόνα της χερσαίας ζώνης λιμένα μας, να
βάλουμε τάξη όπου υπήρχαν προβλήματα, να εκσυγχρονίσουμε υποδομές και να
διαχειριστούμε με δικαιοσύνη έναν χώρο που ανήκει σε όλους τους Παργινούς. Δεν τα
καταφέραμε σε όλα. Θα ήταν λάθος να το ισχυριστώ. Ξέρω ότι έγιναν παραλείψεις και
λάθη. Ξέρω επίσης ότι υπήρχαν πολλά ακόμη που θα ήθελα να δω να γίνονται.
Όμως μπορώ να κοιτάξω κάθε συμπολίτη μου στα μάτια και να πω ότι ποτέ δεν
λειτούργησα με εμπάθεια, εκδικητικότητα ή προσωπικό συμφέρον. Προσπάθησα να
είμαι δίκαιος με όλους. Με τους πολίτες, τους επαγγελματίες, τους εργαζομένους και
τους επισκέπτες του τόπου μας.
Ιδιαίτερα περήφανος αισθάνομαι για τις βάσεις που μπήκαν για το μέλλον. Για τη
μελέτη ανάπλασης της χερσαίας ζώνης λιμένα στο Καμίνι, για τις διεκδικήσεις
χρηματοδοτήσεων και για τον αγώνα να αποκτήσει η Πάργα τις υποδομές που αξίζει.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο, τα μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου και όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί μας αυτά τα
χρόνια.
Εκφράζω επίσης τις θερμότερες ευχαριστίες μου στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και
στελέχη τους για την συνεργασία και συμβολή τους σε αυτή την πορεία.
Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής, για
την ουσιαστική ανταπόκριση, την κατανόηση των αναγκών μας, και την έμπρακτη
υποστήριξη της!
Η πορεία αυτή δεν ήταν προσωπική υπόθεση. Ήταν συλλογική προσπάθεια.
Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ στους ανθρώπους της καθημερινότητας. Στον Δημήτρη, τον
Κωστάκη και τον Θωμά, που εργάζονται αθόρυβα για να παραμένει ο τόπος μας
καθαρός και όμορφος. Στη Μαρία, τον Γιώργο και τον Ανδρέα για τη συνεργασία και
την προσφορά τους. Σε όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μας, ακόμη και όταν οι συνθήκες
ήταν δύσκολες.
Σελίδα 2 από 2
Πάνω απ’ όλα, ευχαριστώ την οικογένειά μου. Για την υπομονή, την κατανόηση και τη
στήριξή της. Γιατί η ενασχόληση με τα κοινά απαιτεί χρόνο που πολλές φορές
στερείται από τους ανθρώπους που αγαπάμε περισσότερο.
Αν στενοχώρησα κάποιον άθελά μου, αν δεν ανταποκρίθηκα σε κάποιες προσδοκίες ή
αν θα μπορούσα να είχα κάνει περισσότερα, ζητώ ειλικρινά συγγνώμη.
Φεύγω από αυτή τη θέση γεμάτος εμπειρίες, γνώσεις και συγκινήσεις. Κυρίως όμως
φεύγω με καθαρή συνείδηση ότι προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να υπηρετήσω
τον τόπο μας με εντιμότητα και αγάπη.
Γιατί οι θέσεις έρχονται και παρέρχονται. Η Πάργα όμως μένει. Και όλοι μας οφείλουμε
να τη βάζουμε πάνω από πρόσωπα, αξιώματα και προσωπικές επιδιώξεις.
Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη, την κριτική, τη στήριξη και τη συνεργασία.
Η αγάπη μου για την Πάργα δεν τελειώνει με μια θητεία. Θα συνεχίσω να είμαι παρών,
ως ενεργός πολίτης-σύμβουλος, όπου και όπως μπορώ να προσφέρω.
Με σεβασμό και εκτίμηση,
Αχιλλέας Δημάκος
ΠΑΡΓΑ
Ένα βήμα πιο κοντά η αναγέννηση του Μεγάρου Βασιλά

Δημοπρατείται το ιστορικό Μέγαρο Βασιλά στην Πάργα
Ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια της Πάργας, το ιστορικό Μέγαρο Βασιλά, εισέρχεται πλέον σε τροχιά υλοποίησης για την αποκατάσταση και επανάχρησή του, καθώς η Περιφερειακή Επιτροπή Ηπείρου ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου για τη «Δημιουργική Επανάχρηση του Κτιρίου Βασιλά».
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό μνημείο της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ταυτότητας της περιοχής, το οποίο αναμένεται να αποδοθεί εκ νέου στη χρήση της τοπικής κοινωνίας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ και υλοποιείται από την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία έχει αναλάβει και τη χρηματοδότησή του.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την υπογραφή της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Πάργας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την προώθηση του έργου.
Η αποκατάσταση και αξιοποίηση του Μεγάρου Βασιλά θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την Πάργα, καθώς αφορά ένα κτίριο με ξεχωριστή ιστορική και αρχιτεκτονική αξία, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φυσιογνωμίας της πόλης.
Με τη δημοπράτηση του έργου ξεκινά ουσιαστικά η διαδικασία για τη διάσωση και επαναλειτουργία ενός σημαντικού τοπόσημου, το οποίο αναμένεται να αποκτήσει νέα ζωή και νέο ρόλο προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών της περιοχής.

























