Καναλλακι
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΕΒΕΖΑΣ Άμεσα μέτρα θωράκισης και στήριξης αγροτών – κτηνοτρόφων από τον κορονοϊό

«Μένουμε σπίτι και ταυτόχρονα περιορίζουμε τις εξόδους στο μέτρο του δυνατού για τις απαραίτητες καλλιεργητικές φροντίδες σε χωράφια και στάβλους. Το γεγονός ότι μένουμε σπίτι δεν σημαίνει ότι κλεινόμαστε στο καβούκι μας ούτε κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα. Ακούμε συνεχώς για την “ατομική ευθύνη του καθένα” μας και ότι εξαρτάται μόνο από μας το σταμάτημα της εξάπλωσης του ιού, όμως η αλήθεια είναι ότι ο πραγματικός κίνδυνος προέρχεται από τις τραγικές ελλείψεις του συστήματος Υγείας, που ήταν γνωστές πριν την εμφάνιση του κορονοϊού. Ελλείψεις που οφείλονται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και των κυβερνήσεων για ιδιωτικοποίηση του τομέα της Υγείας ώστε να κερδοσκοπούν και σε αυτό τον τομέα οι επιχειρηματίες.
- Υπάρχουν περίπου 30000 κενά σε γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό στο ΕΣΥ.
- Οι κλίνες ΜΕΘ είναι 550 ενώ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 3.500
- Έκλεισαν 10 νοσοκομεία από το 2013 και μετά.
- Μειώθηκαν και μειώνονται συνεχώς τα κονδύλια για την Υγεία και Πρόνοια.
Με βάση τα παραπάνω απαιτούνται εδώ και τώρα έκτακτα μέτρα προστασίας της υγείας του λαού, όπως:
- Πρόσληψη μόνιμου ιατρικού, νοσηλευτικού προσωπικού για να ανοίξουν όλα τα κλειστά κρεβάτια Μονάδων Εντατικής Θεραπείας.
- Να γίνει 24ωρη η λειτουργία όλων των μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ιδιαίτερα τα Κέντρα Υγείας της Πάργας, του Καναλακίου, του Θεσπρωτικού και της Φιλππιάδας. Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό και ασθενοφόρα για την αναγκαία μεταφορά ασθενών. Να σταματήσει η μεταφορά προσωπικού από τα κέντα υγείας στο Νοσοκομείο Πρέβεζας.
- Οι πρόσθετες ανάγκες νοσηλείας και κάθε ιατρικής πράξης να ικανοποιηθούν και με την επίταξη υποδομών Υγείας στον ιδιωτικό τομέα, να ενταχθούν στη μάχη ενάντια στην πανδημία όλοι οι γιατροί.
Τα αναγκαία μέτρα περιορισμού και πρόληψης στον πληθυσμό για να εφαρμοστούν υποχρεωτικά, πρέπει να συνοδεύονται και με αντίστοιχα μέτρα προστασίας των εισοδημάτων και των δικαιωμάτων.
Δεν εξασφαλίζεται κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας του οικογενειακού εισοδήματος για αγρότες-κτηνοτρόφους σε περίπτωση που νοσήσουν οι ίδιοι ή λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων σταματήσουν την εργασία τους.
Έχουν πληρώσει και συνεχίζουν να πληρώνουν μέσω του ΕΟΠΥΥ για την Υγεία τους, μέσω των εισφορών στον ΕΦΚΑ για την κάλυψη εισοδήματος στις περιπτώσεις προσωρινής αδυναμίας για εργασία (ασθένεια, ατύχημα).
Να παρθούν μέτρα στήριξης και αποζημίωσης της γυναίκας αγρότισσας που αναγκάζεται να παραμείνει στο σπίτι για τις ανάγκες παιδιών ή ηλικιωμένων.
Ζητάμε να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα έκτακτης οικονομικής στήριξης προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα επιπρόσθετα προβλήματα που δημιουργούνται:
- Καταρχήν, για όσο διάστημα χρειαστεί, να ανασταλούν προς το Δημόσιο, τις τράπεζες, τις ΔΕΚΟ, όλοι οι πλειστηριασμοί και οι κατασχέσεις, κάθε είδους μέτρο αναγκαστικής είσπραξης, οι διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος και νερού.
- Να μην πληρωθούν ασφαλιστικές εισφορές σε ΕΦΚΑ, ΕΛΓΑ, τα χαράτσια στον ΕΝΦΙΑ, τοκοχρεολύσια στις τράπεζες για το επόμενο 6μηνο.
- Να καταβληθούν άμεσα στο 100% οι αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για ζημιές του 2019 σε όλους τους δικαιούχους όπως και η καταβολή των αποζημιώσεων από ΠΣΕΑ. Άλλωστε είναι δικά μας χρήματα που τα έχουμε προπληρώσει στον ΕΛΓΑ, οι κυβερνήσεις δεν έχουν δώσει ούτε ένα ευρώ στον ΕΛΓΑ τα τελευταία 9 χρόνια.
- Αυξημένα μέτρα στήριξης στην ύπαιθρο, αφού η πλειοψηφία σε αρκετά χωριά είναι άτομα μεγάλης ηλικίας και ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Να δοθεί άμεσα, ως έκτακτη ενίσχυση, 13η σύνταξη σε όλους τους συνταξιούχους.
- Για τους αγροτοκτηνοτρόφους με ετήσιο εισόδημα ως 12.000 ευρώ να διαμορφωθεί αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ και να μην καταβληθεί το τέλος επιτηδεύματος, προκειμένου να μπορέσουν οι ίδιοι να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές συνέπειες που ήδη αυξάνονται.
- Να υπάρξει πλήρης εξοπλισμός με τα προβλεπόμενα είδη απολύμανσης και προφύλαξης, παρεχόμενα δωρεάν από το κράτος στον πληθυσμό, για να σταματήσει η απαράδεκτη αισχροκέρδεια.
- Το τεστ για τον κορονοϊό να γίνεται δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
- Να παρθούν μέτρα ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις λαϊκές αγορές και για την τήρηση των κανόνων υγιεινής. Εφοδιασμός των απασχολούμενων στις λαϊκές αγορές με γάντια, μάσκες, αντισηπτικά με ευθύνη των Περιφερειών αφού πληρώνουν ανταποδοτικό τέλος στις Περιφέρειες. Για όσους για λόγους προστασίας δεν στήνουν πάγκο στις λαϊκές αγορές ή αν οι λαϊκές κλείσουν να απαλλαγούν από την πληρωμή του τέλους και να ενισχυθούν οικονομικά.
- Κατάργηση του ΦΠΑ σε μέσα και εφόδια, καθώς και είδη πρώτης ανάγκης. Να παρθούν μέτρα ώστε να μην έχουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας σε εμπόρους και μεγαλοεπιχειρήσεις – βιομηχανίες. Αφορολόγητο πετρέλαιο άμεσα.
- Να δοθεί η απαραίτητη παράταση για όσο χρειαστεί για την υποβολή δηλώσεων καλλιέργειας στο ΟΣΔΕ.
Εκφράζουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας στους εργαζόμενους του δημόσιου συστήματος Υγείας που δίνουν με αυταπάρνηση και με κίνδυνο της ζωής τους τη μάχη ενάντια στον κοροναιό και για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Σε όλους τους εργαζόμενους στα καταστήματα που βρίσκονται σε λειτουργία για την εξυπηρέτηση των αναγκών του ελληνικού λαού».
ΠΡΕΒΕΖΑ 27/3/2020
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάθε μέρα σκοτώνεται ή σακατεύεται κάποιος στη δουλειά

ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας: «Μεγαλώνει η λίστα των νεκρών οικοδόμων»
Ανακοίνωση με αφορμή το θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στο Καναλάκι, όπου έχασε τη ζωή του 57χρονος εργάτης, εξέδωσε η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας.
Στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «κάθε μέρα σκοτώνεται ή σακατεύεται κάποιος στη δουλειά», θέτοντας το ερώτημα γιατί ένας εργαζόμενος να πηγαίνει για δουλειά και να μην επιστρέφει ζωντανός στο σπίτι του.
Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας συνδέει το περιστατικό με την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους εργασίας, ασκώντας κριτική για την υποβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών, την εντατικοποίηση της εργασίας και την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας.
Φωτογραφία: Εργοτάξιο οικοδομής ή εικόνα σχετική με την ασφάλεια στην εργασία.
Όπως σημειώνει, το εργατικό δυστύχημα στο Καναλάκι επιβεβαιώνει με τραγικό τρόπο την ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου, με προσωπικό και τεχνικό εξοπλισμό, ώστε να διασφαλίζονται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
Παράλληλα, καλεί τα εργατικά σωματεία να παρέμβουν προς αυτή την κατεύθυνση και τους εργαζόμενους της περιοχής να απαιτήσουν, μαζί με τις συνολικές διεκδικήσεις για αξιοπρεπώς αμειβόμενη εργασία, το σταμάτημα της εργοδοτικής ασυλίας.
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης αναφορά στην ανάγκη να υπογραφούν και να εφαρμοστούν αξιοπρεπείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας παντού, καθώς και να ανατραπεί η πολιτική της εντατικοποίησης στην εργασία.
Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας εκφράζει τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του νεκρού εργαζόμενου και ζητά να γίνει πλήρης και ουσιαστική έρευνα, να πέσει άπλετο φως στις συνθήκες του δυστυχήματος και να αποδοθούν οι ευθύνες.
Τέλος, δηλώνει τη στήριξή της στις κλαδικές απεργίες της 24ης Ιουνίου στην οικοδομή, στα τρόφιμα-ποτά, στον τουρισμό και στις περιφέρειες.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Στα όρια της κατάρρευσης τα Κέντρα Υγείας Πάργας και Καναλακίου – Σοβαρές καταγγελίες και «παγωμένα» έργα ενόψει τουριστικής αιχμής

Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στα Κέντρα Υγείας
Πάργας και Καναλακίου προχώρησε ο Βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας, μαζί με ομάδα
βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας Ερώτηση προς τον Υπουργό
Υγείας.
Όπως επισημαίνεται, τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και στις δύο δομές εμφανίζουν σοβαρές
καθυστερήσεις ή και πλήρη διακοπή, χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση για την πορεία και την
ολοκλήρωσή τους, την ώρα που η περιοχή εισέρχεται στην τουριστική περίοδο με αυξημένες
ανάγκες υγειονομικής κάλυψης.
Στο Κέντρο Υγείας Πάργας, οι εργασίες που είχαν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν έως τα
μέσα Μαΐου έχουν ουσιαστικά «παγώσει», δημιουργώντας έντονη ανησυχία για την τήρηση του
χρονοδιαγράμματος. Την ίδια στιγμή, η λειτουργία της δομής συνεχίζεται σε μισθωμένο χώρο με
ευθύνη του Δήμου.
Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση στο Κέντρο Υγείας Καναλακίου, όπου:
περισσότερο από το μισό κτίριο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας,
οι πολίτες εξυπηρετούνται σε μόλις δύο αίθουσες,
έχουν τοποθετηθεί κοντέινερ για βασικές ανάγκες,
ενώ καταγγέλλεται η τοποθέτηση καταψύκτη υγρών αποβλήτων μέσα σε τουαλέτα ασθενών,
γεγονός που εγείρει σοβαρά ζητήματα δημόσιας υγείας.
Ο Κώστας Μπάρκας τονίζει ότι η εικόνα αυτή:
εκθέτει τη χώρα ενόψει τουριστικής περιόδου,
υπονομεύει την αξιοπιστία της περιοχής ως προορισμού,
και κυρίως θέτει σε κίνδυνο την υγεία κατοίκων και επισκεπτών.
Με την Ερώτηση ζητούνται σαφείς απαντήσεις από το Υπουργείο Υγείας για:
τους λόγους διακοπής των έργων,
τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις,
το νέο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα,
την ασφάλεια λειτουργίας των δομών,
καθώς και τα άμεσα μέτρα ενίσχυσης ενόψει καλοκαιριού.

























