ΠΑΡΓΑ
ΛΑΝΤΖΑ Πάργας καλεί το σωματείο εργαζομένων στο τουρισμό

H ΛΑΝΤΖΑ κίνηση εργαζομένων στο τουρισμό – επισιτισμό Πάργας καλεί το σωματείο εργαζομένων στο τουρισμό – επισιτισμό Πάργας τη Δευτέρα 28/9 ημέρα πανελλαδικής δράσης στον ΟΑΕΔ στις 11 π.μ και αμέσως μετά στην Επιθεώρηση εργασίας
Συναδέλφισσες/οι εργαζόμενες/οι στο τουρισμό-επισιτισμό
Ο κλάδος του επισιτισμού- τουρισμού για χρόνια αποτελεί την πιο κερδοφόρα επένδυση για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους με τις τουριστικές εισπράξεις να αγγίζουν τα 126 δις σε μια 8ετία. Η βαριά βιομηχανία του τουρισμού και η «ανάπτυξη για όλους» ήταν ένας μύθος αφού το μόνο που βιώνουμε είναι το διαρκές ξεζούμισμα των εργαζομένων για να συσσωρεύεται ο πλούτος που παράγουν στα χέρια μιας κρατικοδίαιτης ολιγαρχίας του μεγάλου τουριστικού κεφαλαίου. Αντί για την «δίκαιη ανάπτυξη» από την οποία θα είχαμε οφέλη και εμείς ως εργαζόμενοι τελικά εισπράξαμε μόνο εξαντλητικά χαμηλόμισθα ωράρια, άγρια εκμετάλλευση, αύξηση της ελαστικής εργασίας, τα μαύρα και υποδηλωμένα μεροκάματα να κυριαρχούν και την εργοδοτική αυθαιρεσία να χτυπάει κόκκινο.
Η πανδημία ανέκοψε την κούρσα κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων του κλάδου οι οποίοι συντονισμένα με την κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκουν να φορτώσουν το κόστος και αυτής της κρίσης στις πλάτες μας. Ο ΣΕΤΕ, η ΠΟΞ και οι υπόλοιποι εργοδοτικοί φορείς του Τουρισμού και των μεταφορών, έδειξαν την αναλγησία τους και την παντελή έλλειψη σεβασμού στην υγεία και ασφάλεια προς όλη την κοινωνία όταν απαίτησαν από την κυβέρνηση να μην αποκαλύπτονται οι περιοχές που εμφανίζονται κρούσματα για να μην θιγούν τα συμφέροντα των επιχειρήσεων τους. Το άνοιγμα του τουρισμού έγινε με κουρελιασμένα όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και υποτυπώδεις ελέγχους γιατί έτσι το ζητούσαν οι Tour operator, οι μεγαλοξενοδόχοι και οι αεροπορικές εταιρείες.
Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση πατώντας πάνω στις αντεργατικές ρυθμίσεις της περιόδου του ΣΥΡΙΖΑ, χτίζει τον νέο εργασιακό μεσαίωνα με ορίζοντα την μετά covid εποχή. Σπέρνει το φόβο και την ανασφάλεια. Με προγράμματα όπως το ΣΥΝ-εργασία επιβάλλεται ένας μηχανισμός συρρίκνωσης των μισθών, μετατρέπεται βίαια η πλήρης απασχόληση σε μερική και δημιουργείται ένα νέο καθεστώς επιδότησης της μερικής ανεργίας. Οι πολλαπλές αναστολές, ειδικά στον κλάδο μας, δίνουν την δυνατότητα στους εργοδότες να απασχολούν εργαζομένους χωρίς μόνιμες και σταθερές ώρες εργασίας αλλά, σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης. Ταυτόχρονα προετοιμάζεται το έδαφος για μαζικές απολύσεις αφού τελικά η προστασία από αυτές διαρκεί μόνο 30 μέρες μετά την αναστολή. Οι θέσεις εργασίας όχι μόνο δεν προστατεύονται, όπως ψευδώς διακηρύσσει το υπουργείο, αλλά επιβάλλεται με νόμο η εργασία λάστιχο καθώς και η πλήρης κατάργηση των ΣΣΕ. Το νέο τερατούργημα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ απελευθερώνει τις υπερωρίες νομοθετώντας την εργασία ήλιο με ήλιο ενώ αν κάποιος συνάδελφος μπει σε καραντίνα τον αναγκάζει να «ξεχρεώσει» με τσάμπα εργασία πέραν του ωραρίου.
Όσο οι εργαζόμενοι βιώνουν τις συνέπειες αυτών των άθλιων μέτρων που οδηγούν στην βίαιη φτωχοποίηση τους, η κυβέρνηση μέσω της μείωσης φορολογικών συντελεστών και της παροχής ρευστότητας σε επιχειρήσεις, δωρίζουν στο κεφάλαιο πάνω από 10 δις, καλύπτουν με κρατικό χρήμα εργοδοτικές εισφορές ενώ «διασώζουν» ακόμα και εταιρείες με τεράστια κέρδη, όπως η Aegean. Την κατάσταση δυσκολεύουν με την στάση τους και οι φιλοεργοδοτικές – υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες της Ομοσπονδίας και των Εργατικών Κέντρων που ελέγχουν.
Καλούμε κάθε συνάδελφο να γυρίσει την πλάτη και σε αυτούς και σε όσους επιδιώκουν τον κατακερματισμό και την διάλυση του κλάδου με μεμονωμένες ενέργειες που χτυπούν την ενότητα. Οι εργαζόμενοι δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από κανένα τους, πρέπει τους γυρίσουν την πλάτη και να μαζικοποιήσουν τα σωματεία, να επιβάλλουν στις συνελεύσεις και τις διαδικασίες το αγωνιστικό πλαίσιο, τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις για όσο χρειαστεί μέχρι να ανατραπούν τα σχέδια της κυβέρνησης και των μεγαλοξενοδόχων κόντρα στον υποταγμένο συνδικαλισμό της ΓΣΕΕ.
• Συνεχίζουμε το αγώνα για την διασφάλιση του εισοδήματος όλων των εργαζομένων με βάση τις Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις που απαιτούμε να γίνουν γενικώς υποχρεωτικές.
• Δεν διαπραγματευόμαστε την υγεία και την ασφάλεια των συνάδελφων. Μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων
• Αυστηρές ρυθμίσεις και νομικό πλαίσιο για την προστασία των διανομέων. Μέσα ατομικής προστασίας συντήρηση και οχήματα αποκλειστικά από τον εργοδότη χωρίς καμία άλλη διαπραγμάτευση ή εναλλακτική.
• Απαιτούμε να καταργηθούν όλοι οι αντεργατικοί νόμοι, επαναπρόσληψη το 2021 όσων δούλεψαν το 2018 ,2019 , 2020
• Να επεκταθούν χρονικά τα επιδόματα ανεργίας για όλο το διάστημα της ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις
• Να διαγραφούν οι υποχρεώσεις σε ΔΕΚΟ όλων των συναδέλφων που βρίσκονται σε αναστολή ή στο πρόγραμμα ΣΥΝ – εργασίας, να προστατευτεί η λαϊκή κατοικία από πλειστηριασμούς.
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ-ΕΝΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΝΑΣ
Μετά τη παράσταση στον ΟΑΕΔ και την Επιθεώρηση εργασίας ,τα εκλεγμένα μας μέλη στο ΔΣ του σωματείου καλούν το Διοικητικό Συμβούλιο να πάρει απόφαση για έκτακτη γενική συνέλευση για τα προβλήματα που προκύπτουν και το σχεδιασμό της δράσης μας για το επόμενο διάστημα.
ΛΑΝΤΖΑ Πάργας κίνηση εργαζομένων στον επισιτισμό-τουρισμό
ΠΑΡΓΑ
Ένα βήμα πιο κοντά η αναγέννηση του Μεγάρου Βασιλά

Δημοπρατείται το ιστορικό Μέγαρο Βασιλά στην Πάργα
Ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια της Πάργας, το ιστορικό Μέγαρο Βασιλά, εισέρχεται πλέον σε τροχιά υλοποίησης για την αποκατάσταση και επανάχρησή του, καθώς η Περιφερειακή Επιτροπή Ηπείρου ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου για τη «Δημιουργική Επανάχρηση του Κτιρίου Βασιλά».
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό μνημείο της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ταυτότητας της περιοχής, το οποίο αναμένεται να αποδοθεί εκ νέου στη χρήση της τοπικής κοινωνίας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ και υλοποιείται από την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία έχει αναλάβει και τη χρηματοδότησή του.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την υπογραφή της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Πάργας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την προώθηση του έργου.
Η αποκατάσταση και αξιοποίηση του Μεγάρου Βασιλά θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την Πάργα, καθώς αφορά ένα κτίριο με ξεχωριστή ιστορική και αρχιτεκτονική αξία, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φυσιογνωμίας της πόλης.
Με τη δημοπράτηση του έργου ξεκινά ουσιαστικά η διαδικασία για τη διάσωση και επαναλειτουργία ενός σημαντικού τοπόσημου, το οποίο αναμένεται να αποκτήσει νέα ζωή και νέο ρόλο προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών της περιοχής.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Έκκληση για σωστή χρήση των κάδων στην παραλιακή ζώνη της Πάργας

Έκκληση για σωστή χρήση των κάδων στην παραλιακή ζώνη της Πάργας
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάργας απευθύνει έκκληση προς δημότες, επαγγελματίες και επισκέπτες για τη σωστή χρήση των κάδων μικροαπορριμμάτων που έχουν τοποθετηθεί στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα.
Τα καδάκια της παραλιακής προορίζονται αποκλειστικά για την απόρριψη μικρών απορριμμάτων, όπως μπουκάλια νερού, συσκευασίες παγωτών, ποτηράκια και άλλα μικροαντικείμενα που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της βόλτας ή της παραμονής στον χώρο.
Όπως επισημαίνεται, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο οι κάδοι να γεμίζουν με σακούλες οικιακών απορριμμάτων, γεγονός που δυσχεραίνει σημαντικά το έργο της καθημερινής καθαριότητας και επηρεάζει αρνητικά την εικόνα της περιοχής.
Υπενθυμίζεται ότι η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου πραγματοποιεί τακτική αποκομιδή απορριμμάτων σε συγκεκριμένα δρομολόγια κατά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες.
Για τον λόγο αυτό, καλούνται οι δημότες να μην χρησιμοποιούν τα καδάκια της παραλιακής ζώνης για την απόρριψη οικιακών απορριμμάτων.
Παράλληλα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο απευθύνει έκκληση και προς τους επαγγελματίες της περιοχής να μην εναποθέτουν μαύρες σακούλες απορριμμάτων δίπλα στα καδάκια, καθώς υπάρχει συγκεκριμένος κανονισμός για τη διαχείριση και αποκομιδή των επαγγελματικών απορριμμάτων, ο οποίος πρέπει να τηρείται από όλους.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, ο σεβασμός προς τους εργαζομένους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου Πάργας, προς το περιβάλλον αλλά και προς τους επισκέπτες της πόλης αποτελεί ευθύνη όλων.
«Ας συμβάλουμε όλοι στη διατήρηση μιας καθαρής, όμορφης και φιλόξενης Πάργας», καταλήγει το μήνυμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας.

























