ΠΑΡΓΑ
Ενημέρωση σχετικά με τη δράση ανάδειξης του κάστρου της Πάργας

Αγαπητοί συμπολίτες
Το κάστρο της πόλης μας είναι το σύμβολό της και η δράση που αναλάβαμε στις 22/4 /2020 έγινε για να αναδείξει την αισθητική και πολιτισμική του αξία με έναν πολύ απλό τρόπο : έγινε ορατό!..
Ο μανδύας της φύσης που το περιέβαλε,είχε τη δική του ομορφιά, αλλά αφαιρώντας με προσοχή και σεβασμό, μέρος της βλάστησης αναδείχθηκε το φρούριο που τόσες φορές προστάτεψε την Πάργα μας στο παρελθόν και είναι αυτό κυρίως το μνημείο που συνδέει εμάς, τους πολίτες της με την ιστορία.
Ή πρωτοβουλία ανήκει στο Τοπικό συμβούλιο και τους αντιδήμαρχους Παργας η δράση έγινε δυνατή μόνο μετά από τη συνεργασία με τους εθελοντές συνδημότες, που εργάστηκαν τόσο σκληρά, μεθοδικά και με κέφι. Η ανταπόκριση που λάβαμε στο αίτημά μας ήταν τόσο μεγάλη που ξεπέρασε τις προσδοκίες και μας εξέπληξε ευχάριστα.
Με ιδιαίτερη θέρμη, το τοπικό συμβούλιο της Πάργας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους εσάς που συμμετείχατε με την καρδιά σας στον καθαρισμό του Κάστρου. Η πλειοψηφία των εθελοντών ήταν νέοι άνθρωποι, που με τον ενθουσιασμό τους λειτούργησαν σαν επαγγελματίες και δούλεψαν αγόγγυστα.
Ευχαριστούμε!!
Δε θέλουμε να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη αναφορά στις καταγγελίες που έγιναν από συμπολίτες μας αλλά θέλουμε να σταθούμε στο αίσθημα της απογοήτευσης που κατέβαλε αυτά τα νέα παιδιά, τους εθελοντές και τις δύο φορές που κατέφθασαν οι υπηρεσίες του κράτους στο χώρο. Έμοιαζε ακατανόητο…
Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι η φροντίδα να διατηρηθεί ο συνολικός χώρος του Κάστρου καθαρός. Αν εμείς δείξουμε το σεβασμό που του αξίζει και διατηρήσουμε την καθαριότητα, το ίδιο θα γίνει και από τους ξένους επισκέπτες του.
Άλλωστε η καθαριότητα της Πάργας είναι ένα διαρκές ζητούμενο και ένα στοίχημα που δεν θα κερδίσουμε μόνοι. Χρειαζόμαστε τη συμβολή σας σ’ ένα σημείο: τη φροντίδα και το ενδιαφέρον στα σημεία…Εκεί που το συνεργείο καθαριότητας δε γίνεται να βρίσκεται ανελλιπώς. Εκεί, που φτάνει να μην κάνουμε κάτι κακό για να γίνει κάτι καλό. Να φροντίσουμε την Πάργα μας.
Ευχαριστούμε και συνεχίζουμε! !
ΠΑΡΓΑ
Φωλιές Caretta caretta εντοπίστηκαν στον Βάλτο Πάργας

Πάργα: Δύο χελώνες Caretta caretta γέννησαν αυγά στην παραλία του Βάλτου
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για το φυσικό περιβάλλον καταγράφηκε σήμερα στην περιοχή Κρέμασμα, στην παραλία του Βάλτου Πάργας, όπου δύο χελώνες Caretta caretta βγήκαν στην ακτή και γέννησαν τα αυγά τους.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της κας Sarah Macconnachie, έχουν ήδη ειδοποιηθεί το Λιμεναρχείο, ο Δήμος Πάργας καθώς και ο ΑΡΧΕΛΩΝ, ώστε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των φωλιών.
Οι φωλιές θα πρέπει να παραμείνουν προστατευμένες για περίπου 60 ημέρες, χρονικό διάστημα που απαιτείται μέχρι την εκκόλαψη των αυγών και την έξοδο των μικρών χελωνών προς τη θάλασσα.
Οι πολίτες και οι επισκέπτες καλούνται να συμβάλουν στην προστασία τους, αποφεύγοντας την τοποθέτηση πετσετών, ομπρελών ή ξαπλωστρών κοντά στις φωλιές, ενώ είναι σημαντικό να αποτρέπεται και η πρόσβαση ζώων που ενδέχεται να σκάψουν στο σημείο.
Η παρουσία της Caretta caretta στις ακτές της Πάργας αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για το τοπικό οικοσύστημα και υπενθυμίζει την ανάγκη προστασίας της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος.
«Έχουν δικαίωμα στη ζωή. Ας προστατεύσουμε όλοι τις φωλιές τους μέχρι να γεννηθούν τα χελωνάκια.»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Αχιλλέας Δημάκος αποχαιρετά την προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας

Αγαπητοί μου Παργινοί,
Σήμερα κλείνει για μένα ένας σημαντικός κύκλος ζωής. Μια διαδρομή σχεδόν τριών
ετών στην προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας φτάνει στο τέλος της.
Δεν ανέλαβα αυτή τη θέση ως αξίωμα. Την ανέλαβα ως ευθύνη. Ως μια υποχρέωση
απέναντι στον τόπο που αγαπώ, στον τόπο που γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω
καθημερινά μαζί σας.
Η παρουσία μου στη θέση αυτή ήταν αποτέλεσμα της δικής σας εμπιστοσύνης. Εσείς
με τιμήσατε με την ψήφο σας και εσείς μου δώσατε τη δυνατότητα να υπηρετήσω την
Πάργα από μια θέση ευθύνης. Για αυτό, το πρώτο και μεγαλύτερο «ευχαριστώ» ανήκει
σε σας.
Τα χρόνια αυτά ζήσαμε δύσκολες αλλά και όμορφες στιγμές. Πήραμε αποφάσεις που
δεν ήταν πάντα εύκολες. Κάποιες φορές συμφωνήσαμε, κάποιες άλλες διαφωνήσαμε.
Όμως κάθε απόφαση που λάβαμε είχε έναν και μόνο στόχο: το καλό της Πάργας.
Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την εικόνα της χερσαίας ζώνης λιμένα μας, να
βάλουμε τάξη όπου υπήρχαν προβλήματα, να εκσυγχρονίσουμε υποδομές και να
διαχειριστούμε με δικαιοσύνη έναν χώρο που ανήκει σε όλους τους Παργινούς. Δεν τα
καταφέραμε σε όλα. Θα ήταν λάθος να το ισχυριστώ. Ξέρω ότι έγιναν παραλείψεις και
λάθη. Ξέρω επίσης ότι υπήρχαν πολλά ακόμη που θα ήθελα να δω να γίνονται.
Όμως μπορώ να κοιτάξω κάθε συμπολίτη μου στα μάτια και να πω ότι ποτέ δεν
λειτούργησα με εμπάθεια, εκδικητικότητα ή προσωπικό συμφέρον. Προσπάθησα να
είμαι δίκαιος με όλους. Με τους πολίτες, τους επαγγελματίες, τους εργαζομένους και
τους επισκέπτες του τόπου μας.
Ιδιαίτερα περήφανος αισθάνομαι για τις βάσεις που μπήκαν για το μέλλον. Για τη
μελέτη ανάπλασης της χερσαίας ζώνης λιμένα στο Καμίνι, για τις διεκδικήσεις
χρηματοδοτήσεων και για τον αγώνα να αποκτήσει η Πάργα τις υποδομές που αξίζει.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο, τα μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου και όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί μας αυτά τα
χρόνια.
Εκφράζω επίσης τις θερμότερες ευχαριστίες μου στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και
στελέχη τους για την συνεργασία και συμβολή τους σε αυτή την πορεία.
Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής, για
την ουσιαστική ανταπόκριση, την κατανόηση των αναγκών μας, και την έμπρακτη
υποστήριξη της!
Η πορεία αυτή δεν ήταν προσωπική υπόθεση. Ήταν συλλογική προσπάθεια.
Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ στους ανθρώπους της καθημερινότητας. Στον Δημήτρη, τον
Κωστάκη και τον Θωμά, που εργάζονται αθόρυβα για να παραμένει ο τόπος μας
καθαρός και όμορφος. Στη Μαρία, τον Γιώργο και τον Ανδρέα για τη συνεργασία και
την προσφορά τους. Σε όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μας, ακόμη και όταν οι συνθήκες
ήταν δύσκολες.
Σελίδα 2 από 2
Πάνω απ’ όλα, ευχαριστώ την οικογένειά μου. Για την υπομονή, την κατανόηση και τη
στήριξή της. Γιατί η ενασχόληση με τα κοινά απαιτεί χρόνο που πολλές φορές
στερείται από τους ανθρώπους που αγαπάμε περισσότερο.
Αν στενοχώρησα κάποιον άθελά μου, αν δεν ανταποκρίθηκα σε κάποιες προσδοκίες ή
αν θα μπορούσα να είχα κάνει περισσότερα, ζητώ ειλικρινά συγγνώμη.
Φεύγω από αυτή τη θέση γεμάτος εμπειρίες, γνώσεις και συγκινήσεις. Κυρίως όμως
φεύγω με καθαρή συνείδηση ότι προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να υπηρετήσω
τον τόπο μας με εντιμότητα και αγάπη.
Γιατί οι θέσεις έρχονται και παρέρχονται. Η Πάργα όμως μένει. Και όλοι μας οφείλουμε
να τη βάζουμε πάνω από πρόσωπα, αξιώματα και προσωπικές επιδιώξεις.
Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη, την κριτική, τη στήριξη και τη συνεργασία.
Η αγάπη μου για την Πάργα δεν τελειώνει με μια θητεία. Θα συνεχίσω να είμαι παρών,
ως ενεργός πολίτης-σύμβουλος, όπου και όπως μπορώ να προσφέρω.
Με σεβασμό και εκτίμηση,
Αχιλλέας Δημάκος

























