ΠΑΡΓΑ
Λαϊκή Συσπείρωση Πάργας :Η Δημοτική Αρχή προχωρά στην εκχώρηση της καθαριότητας σε εργολαβική εταιρία.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ 28/02/20
<<Τμήμα της καθαριότητας του Δήμου παραδίδεται στους ιδιώτες.>>
Η πρόθεση της νέας δημοτικής αρχής να παραδώσει τον τομέα της καθαριότητας και αποκομιδής απορριμμάτων σε ιδιώτες δεν είναι κεραυνός εν αιθρία για μας.
Είναι σίγουρο ότι η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί απαρχή της διαδικασίας να περάσει ολόκληρη η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου σε ιδιώτες. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής πρακτικής που χρόνια τώρα μεθοδευμένα οδηγεί προς σε αυτή την κατεύθυνση.
Η Δημοτική Αρχή, πιστή στο δόγμα της κυβέρνησης για πλήρη ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και τομέων στους ΟΤΑ, προχωρά και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες στην εκχώρηση της καθαριότητας σε εργολαβική εταιρία. Αξιοποιώντας την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Δήμος, που λόγω της πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ προηγουμένως, είναι υποστελεχωμένος όπως και το σύνολο των Δήμων της χώρας , δίνεται το ελεύθερο πλέον στην κάθε Δημοτική Αρχή να παραδίδει σε ιδιώτη εργολάβο τομείς όπως η καθαριότητα.
Ήδη από το Δημοτικό Συμβούλιο της 25/9/2019 είχαμε αναδείξει το σημαντικό θέμα της ιδιωτικοποίησης των σκουπιδιών.
Σε αυτήν την πολιτική, η Δημοτική Αρχή βρίσκει συμμάχους σύσσωμη την αντιπολίτευση ,πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης. Έτσι στη συνεδρίαση της 28-2-2020, και ενώ η Δημοτική Αρχή είχε εισηγηθεί μόνο τη μεταφορά από ιδιώτη των απορριμμάτων από το Δήμο προς τη Μονάδα Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Ηπείρου, στο Ελευθεροχώρι Δωδώνης (εταιρεία μέλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ), αποφάσισαν και αφού διέκοψαν τη συνεδρίαση για 5 λεπτά , να έρθουν να υλοποιήσουν κατόπιν πρότασης και των άλλων παρατάξεων την παράδοση και της αποκομιδής και της μεταφοράς των απορριμμάτων της Δημοτικής ενότητας Πάργας στους ιδιώτες ενώ για τη Δημοτική Ενότητα Φαναρίου την ευθύνη για την καθαριότητα θα την έχει , για πόσο ακόμα άραγε , ο Δήμος.
Αυτό συνεπάγεται ένα τεράστιο κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν οι δημότες , τόσο με την αύξηση των ανταποδοτικών τελών με τον ιδιώτη εργολάβο όσο και με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ , με την οποία έχει υπογράψει συμφωνία ο Δήμος να πληρώνει ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα σκουπιδιών είτε πηγαίνει σκουπίδια είτε όχι. Ποσότητα που σε χρήμα μεταφράζεται σε 23.500 ευρώ περίπου το μήνα για 25 χρόνια!!!
Ο Δήμος θα έπρεπε να έχει μια οργανωμένη υπηρεσία καθαριότητας με τα απαραίτητα μέσα, εργαζόμενους με σταθερή εργασία, πλήρη ασφαλιστικά , μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα, ώστε να μπορεί όχι μόνο να κάνει την αποκομιδή των απορριμμάτων αλλά και να μπορεί να διατηρεί καθαρά τις πόλεις και τα χωριά. Αντί αυτών είδαμε τα προηγούμενα χρόνια κυβερνήσεις, Περιφέρειες και Δήμους να αφήνουν το πρόβλημα να οξύνεται παραπέρα. Όλα αυτά για να εξαναγκάσουν τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα μπροστά στο κίνδυνο της υγείας τους να αποδεχτούν την παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στην ΤΕΡΝΑ και στα κάθε ιδιωτικά συμφέροντα.
Στον αντίποδα αυτού του δρόμου ανάπτυξης είναι η δικιά μας πρόταση αγώνα, για διαχείριση των απορριμμάτων από Ενιαίο Δημόσιο Κρατικό φορέα, χωρίς καμιά ανάμειξη ιδιωτών. Χωρίς νέα επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων με αύξηση των ανταποδοτικών τελών.
Η λύση στο πρόβλημα της ορθολογικής διαχείρισης των αποβλήτων, ολοκληρωμένη και μακρόπνοη, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα, μόνο στο πλαίσιο ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης με λαϊκή εξουσία και οικονομία μπορεί να εξασφαλιστεί.
ΠΑΡΓΑ
Φωλιές Caretta caretta εντοπίστηκαν στον Βάλτο Πάργας

Πάργα: Δύο χελώνες Caretta caretta γέννησαν αυγά στην παραλία του Βάλτου
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για το φυσικό περιβάλλον καταγράφηκε σήμερα στην περιοχή Κρέμασμα, στην παραλία του Βάλτου Πάργας, όπου δύο χελώνες Caretta caretta βγήκαν στην ακτή και γέννησαν τα αυγά τους.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της κας Sarah Macconnachie, έχουν ήδη ειδοποιηθεί το Λιμεναρχείο, ο Δήμος Πάργας καθώς και ο ΑΡΧΕΛΩΝ, ώστε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των φωλιών.
Οι φωλιές θα πρέπει να παραμείνουν προστατευμένες για περίπου 60 ημέρες, χρονικό διάστημα που απαιτείται μέχρι την εκκόλαψη των αυγών και την έξοδο των μικρών χελωνών προς τη θάλασσα.
Οι πολίτες και οι επισκέπτες καλούνται να συμβάλουν στην προστασία τους, αποφεύγοντας την τοποθέτηση πετσετών, ομπρελών ή ξαπλωστρών κοντά στις φωλιές, ενώ είναι σημαντικό να αποτρέπεται και η πρόσβαση ζώων που ενδέχεται να σκάψουν στο σημείο.
Η παρουσία της Caretta caretta στις ακτές της Πάργας αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για το τοπικό οικοσύστημα και υπενθυμίζει την ανάγκη προστασίας της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος.
«Έχουν δικαίωμα στη ζωή. Ας προστατεύσουμε όλοι τις φωλιές τους μέχρι να γεννηθούν τα χελωνάκια.»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Αχιλλέας Δημάκος αποχαιρετά την προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας

Αγαπητοί μου Παργινοί,
Σήμερα κλείνει για μένα ένας σημαντικός κύκλος ζωής. Μια διαδρομή σχεδόν τριών
ετών στην προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας φτάνει στο τέλος της.
Δεν ανέλαβα αυτή τη θέση ως αξίωμα. Την ανέλαβα ως ευθύνη. Ως μια υποχρέωση
απέναντι στον τόπο που αγαπώ, στον τόπο που γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω
καθημερινά μαζί σας.
Η παρουσία μου στη θέση αυτή ήταν αποτέλεσμα της δικής σας εμπιστοσύνης. Εσείς
με τιμήσατε με την ψήφο σας και εσείς μου δώσατε τη δυνατότητα να υπηρετήσω την
Πάργα από μια θέση ευθύνης. Για αυτό, το πρώτο και μεγαλύτερο «ευχαριστώ» ανήκει
σε σας.
Τα χρόνια αυτά ζήσαμε δύσκολες αλλά και όμορφες στιγμές. Πήραμε αποφάσεις που
δεν ήταν πάντα εύκολες. Κάποιες φορές συμφωνήσαμε, κάποιες άλλες διαφωνήσαμε.
Όμως κάθε απόφαση που λάβαμε είχε έναν και μόνο στόχο: το καλό της Πάργας.
Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την εικόνα της χερσαίας ζώνης λιμένα μας, να
βάλουμε τάξη όπου υπήρχαν προβλήματα, να εκσυγχρονίσουμε υποδομές και να
διαχειριστούμε με δικαιοσύνη έναν χώρο που ανήκει σε όλους τους Παργινούς. Δεν τα
καταφέραμε σε όλα. Θα ήταν λάθος να το ισχυριστώ. Ξέρω ότι έγιναν παραλείψεις και
λάθη. Ξέρω επίσης ότι υπήρχαν πολλά ακόμη που θα ήθελα να δω να γίνονται.
Όμως μπορώ να κοιτάξω κάθε συμπολίτη μου στα μάτια και να πω ότι ποτέ δεν
λειτούργησα με εμπάθεια, εκδικητικότητα ή προσωπικό συμφέρον. Προσπάθησα να
είμαι δίκαιος με όλους. Με τους πολίτες, τους επαγγελματίες, τους εργαζομένους και
τους επισκέπτες του τόπου μας.
Ιδιαίτερα περήφανος αισθάνομαι για τις βάσεις που μπήκαν για το μέλλον. Για τη
μελέτη ανάπλασης της χερσαίας ζώνης λιμένα στο Καμίνι, για τις διεκδικήσεις
χρηματοδοτήσεων και για τον αγώνα να αποκτήσει η Πάργα τις υποδομές που αξίζει.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο, τα μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου και όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί μας αυτά τα
χρόνια.
Εκφράζω επίσης τις θερμότερες ευχαριστίες μου στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και
στελέχη τους για την συνεργασία και συμβολή τους σε αυτή την πορεία.
Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής, για
την ουσιαστική ανταπόκριση, την κατανόηση των αναγκών μας, και την έμπρακτη
υποστήριξη της!
Η πορεία αυτή δεν ήταν προσωπική υπόθεση. Ήταν συλλογική προσπάθεια.
Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ στους ανθρώπους της καθημερινότητας. Στον Δημήτρη, τον
Κωστάκη και τον Θωμά, που εργάζονται αθόρυβα για να παραμένει ο τόπος μας
καθαρός και όμορφος. Στη Μαρία, τον Γιώργο και τον Ανδρέα για τη συνεργασία και
την προσφορά τους. Σε όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μας, ακόμη και όταν οι συνθήκες
ήταν δύσκολες.
Σελίδα 2 από 2
Πάνω απ’ όλα, ευχαριστώ την οικογένειά μου. Για την υπομονή, την κατανόηση και τη
στήριξή της. Γιατί η ενασχόληση με τα κοινά απαιτεί χρόνο που πολλές φορές
στερείται από τους ανθρώπους που αγαπάμε περισσότερο.
Αν στενοχώρησα κάποιον άθελά μου, αν δεν ανταποκρίθηκα σε κάποιες προσδοκίες ή
αν θα μπορούσα να είχα κάνει περισσότερα, ζητώ ειλικρινά συγγνώμη.
Φεύγω από αυτή τη θέση γεμάτος εμπειρίες, γνώσεις και συγκινήσεις. Κυρίως όμως
φεύγω με καθαρή συνείδηση ότι προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να υπηρετήσω
τον τόπο μας με εντιμότητα και αγάπη.
Γιατί οι θέσεις έρχονται και παρέρχονται. Η Πάργα όμως μένει. Και όλοι μας οφείλουμε
να τη βάζουμε πάνω από πρόσωπα, αξιώματα και προσωπικές επιδιώξεις.
Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη, την κριτική, τη στήριξη και τη συνεργασία.
Η αγάπη μου για την Πάργα δεν τελειώνει με μια θητεία. Θα συνεχίσω να είμαι παρών,
ως ενεργός πολίτης-σύμβουλος, όπου και όπως μπορώ να προσφέρω.
Με σεβασμό και εκτίμηση,
Αχιλλέας Δημάκος

























