ΠΑΡΓΑ
1.200 νέα φώτα LED στην Πάργα

«Πράσινο φως» από την Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, σε ένα εμβληματικό έργο Αστικού οδοφωτισμού, προϋπολογισμού 5,3 εκ. ευρώ – Το έργο αφορά στην αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων παλαιάς τεχνολογίας με σύγχρονα συστήματα, σε όλο το μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου
Υπό την προεδρία του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης και υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννη Δραγασάκη και με τη συμμετοχή των υπουργών Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση, Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου καθώς και των Γενικών Γραμματέων του υπουργείου Υποδομών Γιώργου Δέδε, του υπουργείου Παιδείας Ηλία Γεωργαντά και του Ειδικού Γραμματέα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, Νικόλαου Μαντζούφα, εγκρίθηκαν από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, πέντε νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 310 εκ. ευρώ.
Μεταξύ των πέντε έργων βρίσκεται και ένα πραγματικά εμβληματικό έργο της Περιφέρειας Ηπείρου, που αφορά την αναβάθμιση του οδικού δικτύου οδοφωτισμού που αναμένεται να προφέρει πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία, οικονομικά, περιβαλλοντικά και τεχνικά οφέλη όπως την ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση του αστικού φωτισμού, την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Σημειώνεται, δε, ότι τα έργα αυτά δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΠΔΕ και ότι η υλοποίησή τους εναπόκειται σε αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της Περιφέρειας/Δήμου μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου 2019, και η διαδικασία στο πλαίσιο του νόμου 3852/2010.
Σε ότι αφορά την Περιφέρεια Ηπείρου, πιο αναλυτικά και μετά από πολύμηνες προετοιμασίες και διαπραγματεύσεις, η Περιφέρεια επιτυγχάνει για πρώτη φορά για τα Ελληνικά δρώμενα την υλοποίηση έργου εξοικονόμησης ενέργειας με την αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, μέσω της διαδικασίας Συμπράξεων Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην αντικατάσταση 8.500 φωτιστικών σωμάτων παλαιάς τεχνολογίας με σύγχρονα συστήματα τεχνολογίας τύπου LED, σε όλο το μήκος του Εθνικού και Επαρχιακού δικτύου της Περιφέρειας Ηπείρου, την συντήρηση – αντικατάσταση ιστών φωτισμού, καθώς και την αντικατάσταση ήλεκτρο-μηχανολογικού εξοπλισμού για την απρόσκοπτη λειτουργία του οδοφωτισμού στο δίκτυο.
Συνολικά σχεδιάζεται να αντικατασταθούν περίπου 35.000 λαμπτήρες: 9.000 στην Άρτα, 8.500 στην Πρέβεζα, 1.200 στην Πάργα, 7.500 στην Ηγουμενίτσα και περίπου 8.800 στο εθνικό οδικό δίκτυο. Στόχος είναι η εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές επιταγές για την υποχρεωτική αντικατάσταση ρυπογόνων λαμπτήρων με λαμπτήρες νέας τεχνολογίας έως το 2020.
Ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 5,3 εκ. ευρώ. Το έργο θα βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό την οδική ασφάλεια αυτοκινητιστών και πεζών που χρησιμοποιούν το σύνολο του Εθνικού και επαρχιακού δικτύου της Περιφέρειας, ενώ αναμένεται να επιτευχθεί εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 67% σε σχέση με την υφιστάμενη κατανάλωση.
Η μοναδικότητα του έργου έγκειται αφενός στην υλοποίησή του μέσω του μηχανισμού ΣΔΙΤ, ως το πρώτο έργο που υλοποιείται με την μορφή αυτή και αφετέρου στο γεγονός ότι η Τεχνική υποστήριξη για την ωρίμανση του έργου προέρχεται από δωρεάν επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Με τον τρόπο αυτό το έργο φέρει την σφραγίδα και εγγύηση τόσο της Ελληνικής Κεντρικής Κυβέρνησης, όσο και του θεσμικού Χρηματο-πιστωτικού Οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε σχόλιο της η κα Καλογιάννη, υποψήφια πλέον Δήμαρχος για τον Δήμο των Ιωαννιτών, επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα μιας επίπονης αλλά συστηματικής δουλειάς επιβραβεύονται, με την θεσμική και οικονομική θωράκιση ενός καινοτόμου έργου μέσω του μηχανισμού ΣΔΙΤ, αλλά και της αρωγής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ώστε να εκτελεστεί ένα άρτιο έργο αστικού οδοφωτισμού που πρωτίστως θα παρέχει ασφάλεια και οδηγική άνεση στους κατοίκους και στους επισκέπτες της Ηπείρου.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Αχιλλέας Δημάκος αποχαιρετά την προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας

Αγαπητοί μου Παργινοί,
Σήμερα κλείνει για μένα ένας σημαντικός κύκλος ζωής. Μια διαδρομή σχεδόν τριών
ετών στην προεδρία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας φτάνει στο τέλος της.
Δεν ανέλαβα αυτή τη θέση ως αξίωμα. Την ανέλαβα ως ευθύνη. Ως μια υποχρέωση
απέναντι στον τόπο που αγαπώ, στον τόπο που γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω
καθημερινά μαζί σας.
Η παρουσία μου στη θέση αυτή ήταν αποτέλεσμα της δικής σας εμπιστοσύνης. Εσείς
με τιμήσατε με την ψήφο σας και εσείς μου δώσατε τη δυνατότητα να υπηρετήσω την
Πάργα από μια θέση ευθύνης. Για αυτό, το πρώτο και μεγαλύτερο «ευχαριστώ» ανήκει
σε σας.
Τα χρόνια αυτά ζήσαμε δύσκολες αλλά και όμορφες στιγμές. Πήραμε αποφάσεις που
δεν ήταν πάντα εύκολες. Κάποιες φορές συμφωνήσαμε, κάποιες άλλες διαφωνήσαμε.
Όμως κάθε απόφαση που λάβαμε είχε έναν και μόνο στόχο: το καλό της Πάργας.
Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε την εικόνα της χερσαίας ζώνης λιμένα μας, να
βάλουμε τάξη όπου υπήρχαν προβλήματα, να εκσυγχρονίσουμε υποδομές και να
διαχειριστούμε με δικαιοσύνη έναν χώρο που ανήκει σε όλους τους Παργινούς. Δεν τα
καταφέραμε σε όλα. Θα ήταν λάθος να το ισχυριστώ. Ξέρω ότι έγιναν παραλείψεις και
λάθη. Ξέρω επίσης ότι υπήρχαν πολλά ακόμη που θα ήθελα να δω να γίνονται.
Όμως μπορώ να κοιτάξω κάθε συμπολίτη μου στα μάτια και να πω ότι ποτέ δεν
λειτούργησα με εμπάθεια, εκδικητικότητα ή προσωπικό συμφέρον. Προσπάθησα να
είμαι δίκαιος με όλους. Με τους πολίτες, τους επαγγελματίες, τους εργαζομένους και
τους επισκέπτες του τόπου μας.
Ιδιαίτερα περήφανος αισθάνομαι για τις βάσεις που μπήκαν για το μέλλον. Για τη
μελέτη ανάπλασης της χερσαίας ζώνης λιμένα στο Καμίνι, για τις διεκδικήσεις
χρηματοδοτήσεων και για τον αγώνα να αποκτήσει η Πάργα τις υποδομές που αξίζει.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο, τα μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου και όλους όσοι συνεργάστηκαν μαζί μας αυτά τα
χρόνια.
Εκφράζω επίσης τις θερμότερες ευχαριστίες μου στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και
στελέχη τους για την συνεργασία και συμβολή τους σε αυτή την πορεία.
Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω την ηγεσία του Υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής, για
την ουσιαστική ανταπόκριση, την κατανόηση των αναγκών μας, και την έμπρακτη
υποστήριξη της!
Η πορεία αυτή δεν ήταν προσωπική υπόθεση. Ήταν συλλογική προσπάθεια.
Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ στους ανθρώπους της καθημερινότητας. Στον Δημήτρη, τον
Κωστάκη και τον Θωμά, που εργάζονται αθόρυβα για να παραμένει ο τόπος μας
καθαρός και όμορφος. Στη Μαρία, τον Γιώργο και τον Ανδρέα για τη συνεργασία και
την προσφορά τους. Σε όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μας, ακόμη και όταν οι συνθήκες
ήταν δύσκολες.
Σελίδα 2 από 2
Πάνω απ’ όλα, ευχαριστώ την οικογένειά μου. Για την υπομονή, την κατανόηση και τη
στήριξή της. Γιατί η ενασχόληση με τα κοινά απαιτεί χρόνο που πολλές φορές
στερείται από τους ανθρώπους που αγαπάμε περισσότερο.
Αν στενοχώρησα κάποιον άθελά μου, αν δεν ανταποκρίθηκα σε κάποιες προσδοκίες ή
αν θα μπορούσα να είχα κάνει περισσότερα, ζητώ ειλικρινά συγγνώμη.
Φεύγω από αυτή τη θέση γεμάτος εμπειρίες, γνώσεις και συγκινήσεις. Κυρίως όμως
φεύγω με καθαρή συνείδηση ότι προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να υπηρετήσω
τον τόπο μας με εντιμότητα και αγάπη.
Γιατί οι θέσεις έρχονται και παρέρχονται. Η Πάργα όμως μένει. Και όλοι μας οφείλουμε
να τη βάζουμε πάνω από πρόσωπα, αξιώματα και προσωπικές επιδιώξεις.
Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη, την κριτική, τη στήριξη και τη συνεργασία.
Η αγάπη μου για την Πάργα δεν τελειώνει με μια θητεία. Θα συνεχίσω να είμαι παρών,
ως ενεργός πολίτης-σύμβουλος, όπου και όπως μπορώ να προσφέρω.
Με σεβασμό και εκτίμηση,
Αχιλλέας Δημάκος
ΠΑΡΓΑ
Ένα βήμα πιο κοντά η αναγέννηση του Μεγάρου Βασιλά

Δημοπρατείται το ιστορικό Μέγαρο Βασιλά στην Πάργα
Ένα από τα πλέον εμβληματικά κτίρια της Πάργας, το ιστορικό Μέγαρο Βασιλά, εισέρχεται πλέον σε τροχιά υλοποίησης για την αποκατάσταση και επανάχρησή του, καθώς η Περιφερειακή Επιτροπή Ηπείρου ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου για τη «Δημιουργική Επανάχρηση του Κτιρίου Βασιλά».
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό μνημείο της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ταυτότητας της περιοχής, το οποίο αναμένεται να αποδοθεί εκ νέου στη χρήση της τοπικής κοινωνίας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.500.000 ευρώ και υλοποιείται από την Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία έχει αναλάβει και τη χρηματοδότησή του.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την υπογραφή της σχετικής Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Πάργας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την προώθηση του έργου.
Η αποκατάσταση και αξιοποίηση του Μεγάρου Βασιλά θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την Πάργα, καθώς αφορά ένα κτίριο με ξεχωριστή ιστορική και αρχιτεκτονική αξία, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φυσιογνωμίας της πόλης.
Με τη δημοπράτηση του έργου ξεκινά ουσιαστικά η διαδικασία για τη διάσωση και επαναλειτουργία ενός σημαντικού τοπόσημου, το οποίο αναμένεται να αποκτήσει νέα ζωή και νέο ρόλο προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών της περιοχής.

























