ΑΠΟΨΕΙΣ
«ΒΗΜΑ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ»: Αναφορά σε ευθύνη για τη μη κατάθεση πρότασης

Βήμα στο Αύριο – Κύριε Ζαχαρία, η ουσία είναι ότι είστε εκτεθειμένος
Κύριε Ζαχαριά,
Η ανακοίνωσή σας δεν απαντά στην ουσία του θέματος. Επιβεβαιώνει, δυστυχώς, τον τρόπο
με τον οποίο αντιλαμβάνεστε τη διοίκηση και την κριτική.
Η ουσία είναι μία και δεν αλλάζει.
Ο Δήμος Πάργας δεν κατέθεσε πρόταση στο πρόγραμμα Interreg «Ελλάδα – Ιταλία
2021–2027».
Την ώρα που άλλοι Δήμοι διεκδικούσαν χρηματοδοτήσεις και συμμετείχαν ενεργά μέσω
προτάσεων, ο δικός μας Δήμος έμεινε εκτός. Αυτό είναι ένα αρνητικό γεγονός για την περιοχή
μας και δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από δικαιολογίες, τεχνικές εξηγήσεις ή επιθετικές
ανακοινώσεις.
Κύριε Ζαχαριά, επιλέξατε να μιλήσετε για «τεχνικό πρόβλημα»…
Να σας ενημερώσουμε ότι στα προγράμματα INTERREG υπάρχει μόνο μία
πραγματικότητα:
είτε υπάρχει υποβολή είτε δεν υπάρχει.
Και στην προκειμένη περίπτωση, ΔΕΝ υπάρχει. Τι υπάρχει; Ένα email με
σημερινή ημερομηνία 24-3-2026 που αναφέρει περί τεχνικού προβλήματος…
Όταν χάνεται μια προθεσμία τέτοιου επιπέδου κύριε Ζαχαριά, δεν πρόκειται για τεχνικό
ζήτημα.
Πρόκειται για θέμα οργάνωσης, ευθύνης και διοίκησης…
Οι πλατφόρμες δεν ευθύνονται για τις χαμένες ευκαιρίες.
Οι αποφάσεις και οι χειρισμοί της διοίκησης ευθύνονται.
Αντί λοιπόν, να υπάρξει έστω μια στοιχειώδης αυτοκριτική, επιλέγετε να επιτεθείτε
προσωπικά και να παρουσιάσετε την κριτική ως περίπου εχθρική πράξη.
Αυτό δείχνει ότι δεν αντέχετε τον έλεγχο και ότι αντιμετωπίζετε κάθε διαφορετική φωνή ως
ενόχληση.
Όμως ο Δήμος δεν είναι προσωπικός χώρος κανενός. Δεν είναι μαγαζί κανενός. Είναι θεσμός
και οφείλει να λειτουργεί με διαφάνεια, λογοδοσία και σοβαρότητα.
Εκεί βρίσκεται και το πιο ανησυχητικό σημείο της στάσης σας.
Δεν σας προβλημάτισε αρκετά ότι ο Δήμος Πάργας δεν μπόρεσε να καταθέσει πρόταση.
Δεν σας προβλημάτισε αρκετά ότι χάθηκε μια δυνατότητα διεκδίκησης. Σας ενόχλησε
περισσότερο ότι αυτό αναδείχθηκε δημόσια.
Δηλαδή, σας ενοχλεί όχι η αποτυχία, αλλά η αποκάλυψή της. Μα εσείς κύριε Ζαχαριά φέρατε
θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο που στην πραγματικότητα πλέον αποδεικνύεται με τον πιο
περίτρανο τρόπο ότι δεν υπήρχε.
Και την ίδια στιγμή, ενώ προσπαθείτε να απαξιώσετε την παρέμβασή μας, αποσιωπάτε ότι
στην ίδια δημόσια τοποθέτηση αναδείξαμε και μια συγκεκριμένη αναπτυξιακή δυνατότητα για
τον τόπο.
Θέσαμε το ζήτημα του Κάστρου της Πάργας και δείξαμε έναν δρόμο χρηματοδότησης μέσα
από τη νέα πρόσκληση του LEADER, με παρεμβάσεις ουσίας για την ανάδειξη της
πολιτιστικής μας κληρονομιάς, την ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας και τη σύνδεσή της
με την τοπική οικονομία.
Αυτό κάναμε εμείς ως συνδυασμός «ΒΗΜΑ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ». Δεν περιοριστήκαμε στην κριτική.
Καταθέσαμε πρόταση.
Εσείς, αντί να σταθείτε σε αυτήν και να πείτε έστω ότι αποτελεί μια βάση συζήτησης για το
μέλλον, προτιμήσατε να επιλέξετε την παλιά, γνωστή τακτική της έντασης, των
χαρακτηρισμών και της σπίλωσης. Είναι φανερό ότι δεν θέλετε κριτική. Θέλετε σιωπή. Θέλετε
έναν Δήμο χωρίς αντίλογο και χωρίς έλεγχο.
Αυτό, όμως, δεν είναι δημοκρατική λειτουργία. Και σίγουρα δεν τιμά τον θεσμό του Δημάρχου.
Ο Δήμος Πάργας δεν μπορεί να εμφανίζεται προς τα έξω ως ένας Δήμος που μένει
πίσω και, αντί να προβληματίζεται, επιτίθεται. Μας διαβάζουν πολίτες, φορείς,
συνεργάτες, αλλά και άλλοι Δήμοι. Γι’ αυτό η εικόνα που δίνετε δεν εκθέτει μόνο τη
δημοτική αρχή. Εκθέτει συνολικά τον Δήμο Πάργας.
Εμείς θα συνεχίσουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Να ελέγχουμε, να
αναδεικνύουμε λάθη, αλλά και να καταθέτουμε προτάσεις που μπορούν να δώσουν
προοπτική στον τόπο.
Γιατί αυτός είναι ο ρόλος της υπεύθυνης αντιπολίτευσης. Και γιατί ο τόπος μας, που τόσο
αγαπώ, αξίζει κάτι καλύτερο.
Υ.Γ.
Χρόνια Πολλά Ελλάδα, Χρόνια Πολλά Πάργα, Ζήτω το Έθνος!
Αχιλλέας Γκούμας
Επικεφαλής «ΒΗΜΑ στο ΑΥΡΙΟ»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάθε μέρα σκοτώνεται ή σακατεύεται κάποιος στη δουλειά

ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας: «Μεγαλώνει η λίστα των νεκρών οικοδόμων»
Ανακοίνωση με αφορμή το θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στο Καναλάκι, όπου έχασε τη ζωή του 57χρονος εργάτης, εξέδωσε η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας.
Στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «κάθε μέρα σκοτώνεται ή σακατεύεται κάποιος στη δουλειά», θέτοντας το ερώτημα γιατί ένας εργαζόμενος να πηγαίνει για δουλειά και να μην επιστρέφει ζωντανός στο σπίτι του.
Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας συνδέει το περιστατικό με την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους εργασίας, ασκώντας κριτική για την υποβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών, την εντατικοποίηση της εργασίας και την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας.
Φωτογραφία: Εργοτάξιο οικοδομής ή εικόνα σχετική με την ασφάλεια στην εργασία.
Όπως σημειώνει, το εργατικό δυστύχημα στο Καναλάκι επιβεβαιώνει με τραγικό τρόπο την ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου, με προσωπικό και τεχνικό εξοπλισμό, ώστε να διασφαλίζονται οι όροι υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
Παράλληλα, καλεί τα εργατικά σωματεία να παρέμβουν προς αυτή την κατεύθυνση και τους εργαζόμενους της περιοχής να απαιτήσουν, μαζί με τις συνολικές διεκδικήσεις για αξιοπρεπώς αμειβόμενη εργασία, το σταμάτημα της εργοδοτικής ασυλίας.
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης αναφορά στην ανάγκη να υπογραφούν και να εφαρμοστούν αξιοπρεπείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας παντού, καθώς και να ανατραπεί η πολιτική της εντατικοποίησης στην εργασία.
Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α Πρέβεζας εκφράζει τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του νεκρού εργαζόμενου και ζητά να γίνει πλήρης και ουσιαστική έρευνα, να πέσει άπλετο φως στις συνθήκες του δυστυχήματος και να αποδοθούν οι ευθύνες.
Τέλος, δηλώνει τη στήριξή της στις κλαδικές απεργίες της 24ης Ιουνίου στην οικοδομή, στα τρόφιμα-ποτά, στον τουρισμό και στις περιφέρειες.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Έκκληση για σωστή χρήση των κάδων στην παραλιακή ζώνη της Πάργας

Έκκληση για σωστή χρήση των κάδων στην παραλιακή ζώνη της Πάργας
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάργας απευθύνει έκκληση προς δημότες, επαγγελματίες και επισκέπτες για τη σωστή χρήση των κάδων μικροαπορριμμάτων που έχουν τοποθετηθεί στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα.
Τα καδάκια της παραλιακής προορίζονται αποκλειστικά για την απόρριψη μικρών απορριμμάτων, όπως μπουκάλια νερού, συσκευασίες παγωτών, ποτηράκια και άλλα μικροαντικείμενα που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της βόλτας ή της παραμονής στον χώρο.
Όπως επισημαίνεται, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο οι κάδοι να γεμίζουν με σακούλες οικιακών απορριμμάτων, γεγονός που δυσχεραίνει σημαντικά το έργο της καθημερινής καθαριότητας και επηρεάζει αρνητικά την εικόνα της περιοχής.
Υπενθυμίζεται ότι η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου πραγματοποιεί τακτική αποκομιδή απορριμμάτων σε συγκεκριμένα δρομολόγια κατά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες.
Για τον λόγο αυτό, καλούνται οι δημότες να μην χρησιμοποιούν τα καδάκια της παραλιακής ζώνης για την απόρριψη οικιακών απορριμμάτων.
Παράλληλα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο απευθύνει έκκληση και προς τους επαγγελματίες της περιοχής να μην εναποθέτουν μαύρες σακούλες απορριμμάτων δίπλα στα καδάκια, καθώς υπάρχει συγκεκριμένος κανονισμός για τη διαχείριση και αποκομιδή των επαγγελματικών απορριμμάτων, ο οποίος πρέπει να τηρείται από όλους.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, ο σεβασμός προς τους εργαζομένους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου Πάργας, προς το περιβάλλον αλλά και προς τους επισκέπτες της πόλης αποτελεί ευθύνη όλων.
«Ας συμβάλουμε όλοι στη διατήρηση μιας καθαρής, όμορφης και φιλόξενης Πάργας», καταλήγει το μήνυμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάργας.

























